Bij het organiseren van een event is het vanzelfsprekend van belang dat je deze zo goed mogelijk promoot. Online marketing is hierbij essentieel. Er bestaan natuurlijk verschillende soorten events en niet alle events dienen op dezelfde wijze gepromoot te worden. Toch vind je in dit artikel alvast een aantal handige tips om online marketing zo efficiënt mogelijk toe te passen.

Zet verschillende soorten social media in

Zorg ervoor dat je gebruik maakt van verschillende social media kanalen, zoals Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram en wellicht zelfs Pinterest en YouTube. Probeer je content wel aan te passen aan het medium; de doelgroep voor Twitter zal bijvoorbeeld verschillen van die van LinkedIn. Creëer opvallende en aantrekkelijke content, zodat je zoveel mogelijk mensen kunt bereiken.

Gebruik SEO en SEA

Maak, afhankelijk van je budget, gebruik van het plaatsen van één of meerdere advertenties in zoekmachines en probeer je eventpagina zo hoog mogelijk in Google te laten ranken. Als je niet zo goed weet hoe je dit aan moet pakken kun je hier ook een internet marketing bureau voor inschakelen. Een bedrijf als Stramark zou je hier goed op weg mee kunnen helpen, zodat je online marketing een boost krijgt.

Tijdens het event

Ook tijdens het event is het van belang dat je gebruik maakt van social media. Creeer beeldmateriaal voor Instagram stories en maak foto’s om op de website en social media te plaatsen. Hierdoor laat je een goede indruk achter en zorg je ervoor dat bezoekers van je pagina wellicht geënthousiasmeerd worden om naar een eventueel volgend event te komen, of om alsnog aan te haken tijdens het huidige event (indien mogelijk).

Maak gebruik van social share buttons

Geef bezoekers van je website de mogelijkheid om het event te delen op hun Facebook of LinkedIn pagina, bijvoorbeeld nadat ze zichzelf hebben geregistreerd. Dit geeft hen de kans om het event waar ze (waarschijnlijk) enthousiast over zijn te delen met hun vrienden, zodat zij wellicht ook willen gaan.